16 Ağustos 2007 Perşembe

Galiba bu Cumhurbaşkanı benimde Cumhurbaşkanım olmayacak

Galiba bu Cumhurbaşkanı benim de Cumhurbaşkanım olmayacak…
Beni tanıyanlar Atatürk konusunda ne kadar hassas olduğumu ve onun çizgisinden uzaklaşanları hayatımdan çıkardığımı bilirler… Çok mu önemli? Bilmem benim için önemli…En azından ben hala ona saygımı koruyorum ve kabul edemiyorum.Edemediğimi her yere haykırıyorum… Benim gözümün önünden Atatürk’le ilgili söylemler hala gitmiyor…Kimseyle kötü olmamak için ortada bir o yana bir bu yana kaytaranlardan değilim, en azından acı çekiyorum ama yine de adını her tarafa duyurabilmek için elimden geleni yapıyorum…Ben çaba harcıyorum…Atatürk’ün eşide türban takarmış…80 küsur yıl sonra ortaya atılan kendini aklama yoluna bakarmısın? Peki o zaman kılık kıyafet kanunu yapılmış mıydı? Tarih bilgilerinizi bir yinelermisiniz lütfen…Ve o türban mıydı yoksa eşarp mı? Bir de onu kontrol edelim o zaman…
Sevgili Emin Çölaşan…Duayen…Yazılarıyla her zaman doğru yerlerde olmuş,inandığı şeylerden vazgeçmemiş duayen gazeteci…Ve onu kendi yoluna çeviremeyenler çareyi işten çıkarmakta buldular…Öyle bir gazeteciyi bu kadar güçlü bir kalemi…Doğru söyleyeni Dokuz köyden kovarlarmış…İşte bugünlerde en güzel örnek…
Biz nerdeyiz? Nereye gidiyoruz? Sonumuz ne olacak? Son zamanlar bazı kişiler kızsa da benim fazla panik yaptığımı söyleseler de bütün endişelerim kapımızda…Son zamanlar bazı kişiler kızsa da benim fazla panik yaptığımı söyleseler de bütün endişelerim kapımızda… …Artık hiçbir şeye yorum yapamıyorum…Gerçekten.Sadece ağlıyorum... Beni tanıyanlar bilir Atatürk’e ne kadar taptığımı…Ve... adeta çıldırmak üzereyim…Sanki bir kabus yaşanıyor ve uyandığımda her şey bitecek…Ama uyanamıyorum ve üstelik uyuyamıyorum da…Her gün içtiğim bitkisel bir tablet birkaç saat gözlerimi kapatıyor ve kabuslarım başlıyor… Artık kafam o kadar karışık ki…Hala inandığım tek şey var gün gelecek devran dönecek…Yeter ki çok geç kalınmasın…1950 yılı tekrar yaşanıyor sanki…O 10 yıllık period gözümün önüne geliyor…Tarih tekerrürden ibaret bu olsa gerek…
Ve şu anda kaybeden sol kesime kaybettiren Cumhuriyet Halk Partisine söyleyecek söz bulamıyorum…Yükünü kaldıramayacağın şeylerin altına imza atma,Vebali çok olur…Hesabını veremezsin…
Söylenecek söz bulamıyorum…Üzgünüm..sözlerimi Atatürk’e ithaf ettiğim şu dizelerle bitiriyorum…
Az önce bomboştu sayfam, bembeyaz dokunulmamış anılarımla örtülü Oradan buradan şiirlerle sokuluyorum
sevdalara ürkütmeden çok uzaklardan fırtınalı denizlerden Alıp, Seni gizliyorum, maviliklerle Gölgesine dizelerimin... Ve korkuyorum artık güzel mavi gözlerin bana bakmaz,
Beni sessiz kalıyorum diye suçlar mı? Daha çok çaba harcamalısın,
Sahip çıkmalısın elindeki sana verdiğim değerlere Ve sahip çıkmalısın kendine diye Duyuramadığın gözyaşların dökülür mü ?SAYGILARIMLA

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Ne de güzel ifade etmişsin içimdekileri... 1950 yılına kesin dönüş yaptığımız gibi 12 Eylülü de beklemekteyim ne acı...

Unknown dedi ki...

Umarım herşey düzelir bir an evvel diyeceğim ama diyemiyorum işte. Umut 22 Temmuzdu, o da hüsranla son buldu... Allah yardımcımız olsun. Kalemine sağlık...

Emin Çölaşan bizim gazetecimiz, ona yapılan bu ayıp tüm okurlarına yapılmıştır. En kısa zamanda Atatürk' ün izinden ayrılmayan bir gazetede yeniden doğacağına inanıyorum...

sevi36 dedi ki...

Yazilanlar dogru ve cok uzucu.Katiliyorum.Siiri aglayarak okudum.Almula Merter bulgaristana rejisor olarak geldi ve katildigi bir televizyon programinda,canli yayinda sunucuya Ataturk'un rozetini takti.Cok heyecanlandim.

Adsız dedi ki...

Almula yine çok dokunaklı yazmışsın.Ama daha öncede belirttiğim gibi bizim milletimiz öpülmeye alıştı bu sonucu kendileri istedi başbakan seçimi yanlıştı.Verilen oylar yanlıştı.Şimdide cumhurbaşkanlığı için aynı şeyler yapılıyor.Laik bir cumhurbaşkanı gelmeli,şöyle olmalı böyle olmalı diye.Ama nedense iş elini taşın altına koymaya gelince kimse olmuyor ortalıkta.Dedim ya öpülmeye alıştılar.Menfaatler herşeyden ötede görüldüğü için arkasından küfür edilen insanlarla karşı karşıya gelinince saygı ve sevgiden dem vuruluyor neticede Atatürk unutuluyor.Aynı sevginin,saygının birazınıda Atatürk'e sunsalardı şu anda CHP iktidardı ve bu tarz sıkıntılar olmayacaktı.Atatürk'ün ülkesine ve çocuklarına bu denli hareketler yakışmıyor.Sonuç olarak doğruyu söyleyenler dokuz köyden kovuluyor.Emin çölaşan...
E peki şimdi ne olacak,olacak olan şu Cumhurbaşkanıda bizim istemediğimiz bir kişi olacak ve kimse buna sesini yine çıkartamayacak çünkü bu sonucu yine onlar istediler.Çıkarmı dersin Atam gibi bir tane daha ülke yok olup gitmeden önce..?

Adsız dedi ki...

%1500 katılıyorum...o kadar doğru söylenmiş ki....Acaba çıkacak mı bir ATATÜRK daha...