12 Eylül 2007 Çarşamba

EMEKLİ OLMANIN DAYANILMAZ HAFİFLİĞİ

EMEKLİ OLMANIN DAYANILMAZ HAFİFLİĞİ

Bugün sizlere çok mutlu ve keyif dolu duygularla yazıyorum…Hayatımda bugüne kadar Devlet Tiyatrosundan yani yıllarımı verdiğim,babamın yıllarını verdiği emek harcadığımız,babamın DT ve idealleri uğruna sürüldüğü ve süründüğü,ben çok küçükken aylarca babamdan çok uzakta kaldığım idari sisteme karşı çıkıp maaşımızın kesildiği benim ve kardeşimin ekmeği için babamın yıllarca deli gibi çalıştığı ama ideallerinden ödün vermediği ayrı kaldığımda yani istifa ettiğimde çok acı çektiğim DT den emekli olmuş ama çok mutlu ve içinde büyük bir rahatlama olan bir sanatçı olarak yazıyorum.İnanması zor ama o kadar rahatım ki.

Bana kalsa geçen yıl istifa edecektim ama Türkiye şartlarında Sanatçı olarak garantin yoksa hayatının ne kadar zor geçeceğini bilen babam ve bazı arkadaşlarım onlar durdurdu beni..{ki onlar benim gerçek dostlarım ve inanın sayısı çok az…şimdi bazıları ayrıldım diye kına yakar artık.özel paketleme servisiyle bizzat ben göndericem.burda da sorun benim boşboş konuşup tiyatro kurtarma çalışmaları yapmayışım ama işimi yapmam ve Avrupa ve daha çok pek çok ülkede ismimi kanıtlamamın hazmedememesi olma ihtimali %100.Çünkü ben her zaman asla Alçakgönüllü olmadığımı söyledim.Şu anda Tiyatroda benim kadar bilgi sahibi ve başarılı sanatçı her zaman çok az,{ki bunlardan biri de Ferdi Merter…}demişimdir.Merak edenler www.almulamerter.com adresime girip biografime bakarak anlayabilirler.}

Gerçekten çok mutluyum,çünkü son zamanlarda sadece özel ilişkilerin yürüdüğü {ki bu da benim hiç başarılı olamadığım bir alandır ,çünkü son söylenecek sözü her zaman ilk olarak söylerim}artık Atatürk’ün sanatçıya verdiği önemden çok uzaklarda olduğunu düşündüğüm kurumdan ayrılıp dışarıda yine savaşı mı yürütebileceğim için çok mutluyum.

Şimdi bazı çok bilmişlerden benim DT tiyatrosunda ne yaptığım hakkında laf salatası yapanlar da olacaktır.Bankamatik sanatçısı olduğuma dair…Evet her ay gidip maaşımı bankamatikten büyük bir mutlulukla aldım.Ama bunda en küçük bir gocunmam olmadı,çünkü ben iş te reddetmedim,raporda almadım.Devlet Tiyatrolarında bu işlerden anlayanlar beni uygun görmedi,benim 4 dili anadilim gibi konuşmam,ayrıca 2 dili daha bilmem Sevgili Yücel Erten’den sonra reji konusunda gerçekten eğitimli biri olmam,dünya vizyonumun olması,işleri biliyor olmam,yurt dışında sürekli oyunları seyrediyor olmam,yazı yazma becerimin olması eh,bazılarına da beğenmeselerde önemli işlere imza atmış olmam ,oturarak sanatçı olmanın yada bazı yerlerde Tiyatroyu kurtarma çabalarına katılmanın doğru olduğunu kabul edenlerin yada hoşlanmadığın halde veya düşünceleri paylaşmasan bile çeneni tutup başını sallamalısın ki sana dokunmayan yılan bin yaşasın düşüncesini paylaşanların arasında yer alamadığım için zaten sanat yapmaya pek uygun bulmadılar beni…{şimdi burada da hemen vajına monologlarının nasıl bir sanat olduğunu tartışacaklar da çıkacaktır.Hala anlayamadıkları başka bir şeye hizmetti bunu da söylemeden geçmeyim.}{Ayrıca keyfime para harcamak yerine yurt dışında kazandığım parayı burada cahilce Tiyatroya ve tiyatro salonuna gömmek ve borç altına girmek te pek uygun bir şey değildi…}{ah bunları size yazarken Türkiye’de sanatın çok yorulmadan para kazanmak olduğu düşüncesini bilmeden davrandığımı fark ettim..yazık bana ki okullara ,kitaplara ve tiyatroya bayağı para harcamışım.}

Neyse efendim,ben pek bir mutluyum.Hiç olmazsa artık istediklerimi daha rahat söyliyeceğim,daha rahat yazacağım{yani eskiden olduğu gibi-ama hiç olmazsa ailem yani hiç olmazsa şu memurluğunu zora sokma diye üzülüp bana söylenmeyecekler}

İstediğim gibi ATATÜK ilkelerine sahip çıkacağım onun sanatçıya verdiği önemi anlamasalar bile anlatmaya çalışacağım.İstediğim gibi eğitimime devam edeceğim,kendimi geliştirmeye çalışacağım,belki birkaç ülkede daha çalışır birkaç dil daha öğrenirim.{Bu arada bu duygularımı çok hızlı ve heyecanlı bir şekilde yazdığım için bazı hatalar yapabilirim,biliyorum alıntılar yaparak dikkat çekecek bazı eleştirmenler çıkabilir,onlara da her zaman gülümsemişimdir}

Lafı uzatmayayım.Ben yine buralarda olacağım ve işimi yapacağım…Geride kalanların YOLU AÇIK OLSUN….

ALMULA MERTER

DÜNYACA ÜNLÜ GERÇEK TİYATRO SANATÇISI

Hiç yorum yok: